God Jul

God Jul På Er Alla Där Hemma :)

Även fast jag inte gillar julen vidare mycket, så känns det ändå lite, att inte vara hemma. Det är liksom meningen att man ska vara med sin familj och släkt. Äta mammas köttbullar och janssons, sonja:s godis, se på kalle anka och kan du vissla Johanna. Och det är väl typiskt att det ska vara en vit jul för första gången på 100 år, bara för att jag inte är hemma ;) haha. Men jag får ju en vit jul här, men som sagt var, det är inte samma sak.

Och sen firar vi ju inte den "riktiga" julen förens den 25. Så när alla är ute på krogen och roar sig på juldagen, sitter jag och öppnar packet. Men jag tror nog att jag ska klara av att inte fira jul hemma i Sverige ett år, tänk vad många julaftnonar (eller vad man säger) jag har framför mig ;O Eller ja, är nog inte hemma till nästa jul heller, för om allt går som det ska, ligger jag då och glassar i CA ;) Inga fel det heller! Men det är ett tag kvar, så man vet aldrig.

Nu har jag nyss slagit in julklapparna till tjejerna, mamman, pappan och morfarn :) Själv får jag en vinterjacka av familje, vilket jag verkligen behöver! Så du behöver inte oroa dig för det Mamma ;) haha.. I morgon blir det upp tidigt, trotts att jag inte jobbar (onte på morgonen iaf) för vi ska åka in till New York City..! :) Aldrig fel. Inte varje jul man kommer göra det precis ;)

Idag har jag varit ganska trött. Klockan ringde 05:30 och jag trodde aldrig jag skulle orka gå upp. För jag och Fanny var på bio igår, nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Men det var en ny med Morgan Freeman, när han är Syd Afrikas presedent. Den var lite seg i början, men den blev bara bättre och bättre. Fick gåshud flöera gånger! Så den rekomenderar jag när den nu kommer till Sverige ;P Och när vi kom ut från bion var klockan redan 23:30 :O Så den var ca 2:30 h lång. Så somnade inte förens ca 00:30, så var en aning trött när jag vaknade ;) Men sen när jag kört tjejerna till skolan gick jag ju så klart och la mig igen :) Sen ringde klockan 09:15, men då var jag ÄNNU MER tröttare än när den ringde 05:30. Men det var bara att gå upp, hoppa in i duschen, sätta på sig kläderna för att åka ner till centrum och möta upp några andra Au Pair:er för att ta en fika :) Annars har jag bara jobbat idag, från ca 12:15 till 17:30.

Oj, blev ett långt inlägg idag :O Men nu ska jag snart gå å lägga mig och läsa. Jag bara ÄLSKAR min nya bok, TWILIGHT! :) Jag vill aldrig lägga ifrån mig den och håller på att lera efter filmen, den måste jag bara ha! Och ska snart gå och se New Moon (andra filme) på bio IGEN, har redan sett den en gång, men kan bara inte låta bli (A) haha! Det är verkligen dom bästa filmerna som gjorts. Jag bara ÄLSKAR DOM! :) Har du inte sett dom har du verkligen gått miste om något. Se dom!

xoxo Deea <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

ÄLSKAR långa inlägg när du säger hur du haft det :D åh vill med se twilight igen, den var SÅÅÅÅ bra. fast nu kommer du inte ha mej att hålla i handen när det är läskig men du vet ju vad som kommer hända nu hehe ;) hörs på tisdag om inte tidigare! älskar dej!!! PUSS

2009-12-24 @ 22:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0