NHL

Ja igår var jag på min första NHL match då. Inge speciellt, typ som i billerudshallen där hemma ;) haha! Nej då, men det var roligt :) Vi kollade på NY Islanders VS Boston Burins (eller hur det stavas), en helt OK match. Men dom har ju avbrott för reklam, så då slutar dom ju spela. Men in kommer tre tjejer till varje mål, iklädd korta kjolar och mini mini tröjor för att skrapa isen. HAHA, gud va löjligt! ;D Men det var en upplevelse och nu har jag en sak att checka av på att göra i USA listan ;)

Jag har även lärt mig köra automatbil, vilket inte är för svårt. Man vet bara inte vart man ska göra av vänster foten och höger handen. Men man vänjer sig :)

Just nu sitter jag och väntar på att en tjej som heter Therese (också från Sverige) som bor mitt emot mig, vi ska iväg och shoppa en sväng. Tro det eller ej, men jag tog med mig allt för LITE kläder ;O Det skulle jag väl aldrig kunna tro! haha, men det är sant, jag lovar ;)

Som ni kanske märkte i mitt föra inlägg var jag lite nere. Det har varit ganska svårt den första tiden och anpassa sig och känna att man känner sig "hemma" eller vad man ska säga. Den första dagen var värst, gud vilken hemlängtan! Men det blir lite bättre och bättre för varje dag som går och jag hoppas att känslan försvinner helt inom en snart framtid :) Men så känner nog dom flesta i början, men ju mer man kommer in i det, desto lättare blir det. Och jag har absolut inga som hellst planer på att ge upp! Nej, jag hoppas att det dröjer ett tag till innan ni ser mig där hemma :)

Dagens väder: REGN !! :(

xoxo Deea <3


Kommentarer
Postat av: angelica

Men hur är familjen då?:p

2009-12-16 @ 12:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0