pengar

Jag har kommit fram till en sak, har man pengar här i USA finns det nästan inga saker man behöver göra själv. Man behöver inte städa huset själv, man behöver inte ta hand om sina barn själv, man behöver inte städa akvariumet eller gå ut med hunden själv, man behöver inte tvättat, laga mat eller handla själv. Ja ni förstår vart jag vill komma. En del tjejer är t.o.m Au Pair i familjer där mamman inte jobbar, men ta hand om barnen kan dom inte göra...?

Gud va dom måste gå miste om mycket här i livet, dom kan inte berätta att dom träffade den eller den när dom var ute med hunden, att fisken hamnade i munnen när dom skulle städa akvariumet eller att locket på saltkaret trillade av så allt salt hamnade i köttfärsåsen! ;D

Visst pengar skulle inte vara fel och ha, men det behöver ju inte gå till överdrift. Och nu syftar jag inte på familjen jag bor hos, för dom lagar maten själva och har ingen hund ;) haha. Jag menar familjer över lag. Men dom är väl antagligen vana detta och är uppslukade i jobb. Men livet är ju så mycket mer än jobb.

Jag skulle kunna vara arbetslös och bo i ett tält, bara jag hade mina älskade vänner och familj runt mig som mådde bra. Vi skulle ha skit kul i vilket fall ;)

XoXo Deea <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

så känner jag med. att ha sina nära och kära omkring sig gör livet så mycket enklare och roligare! (:

2010-02-23 @ 22:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0