världen som en plats

Tänk om alla människor bara kunde acceptera världen som den är. Att det inte finns en enda människa som är lik någon annan, att människor tror på olika saker och beter sig annorlunda. Vi lever inte i olika världar, vi lever i en och samma. Varför göra varandra illa istället för att försöka ta del av varandras kundskaper.

Va tråkigt skulle det inte vara om alla tyckte lika, såg likadana ut och trodde på samma saker? Världen skulle vara en tråkig och deprimerad plats.

Varför vill man ändra på människor och platser, låt dom vara precis som dom är. Lär dig acceptera! Det är bara svaga människor som inte kan acceptera människor som dom är. Dom är rädd för den annorlunda, istället för att lära sig om det, vänder dom det ryggen och antagligen bygger upp en mur och säger att det där är fel!

Ta vara på alla chanser i livet du kan, att lära dig något nytt, att se världen med andras ögon.

Livet är en gåva som vi ska ta vara på, föra våra kundskaper vidare till nästa generation och förhoppningsvis någon dag, att våra barnbarns barn är med och gör världen till ett!

Det är hemskt och ledsamt hur folk mördar varandra bara för att dom är annorulda. Gul, Svart, Brun, Vit, det har ingen betydelse. Tjock, Smal, Knubbig, Kort eller Lång, alla förtjänar kärlek, vänskap och närhet.

Vi måste lära att ta hand om varandra. Vi lever på 2000 talet, vi vet att alla är annorlunda. Vi vet att världen inte ser likadan ut någonstans. OM folk bara kunde förstå.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

I know she's not perfect, But she tries so hard for me
And I thank God that she isn't, Cause how boring would that be









En utav mina absolut bästa minnen och resor är Indien. Folker är så annorlunda, dom har helt andra levnadsförhållanden än vi är vana vid. Dom har inga riktiga toaletter, det är ett hål i backen, ödlor i duschen, vattnet funkar ibland, lika så elen. Men jag bara älskade det! Människorna är helt underbara och jag har aldrig gråtit så mycket som när jag vara tvungen att lämna denna annorlunda, underbara plats. Bara att vara där för dom, gjorde dom så glada. Dom vill inte att man ska ändra saker och lära dom leva som vi, bara att finnas där och hjälpa dom i deras vardag.

Varför försöka ändra på något så annorlunda och underbart. Alla borde få uppleva känslan jag hade när jag var där. Jag kunde vara mig själv, skitig, svettig, knubbig och osminkad. Ingen brydde sig, jag var där och det var dom nöjda med.

Detta är något alla människor borde fundera på. Speciellt människor med fördomar, människor som inte kan acceptera det annorlunda. Jag måste säga, gud va ni går miste om mycket här i livet! Vi borde ta vara på vad denna värld har att ge oss, ist för att rama in oss på ett och samma ställe. Världen är en underbar plats och den är öppen just för dig. För dig att älska, inte hata, ta vara på det så får du ut så mycket mer av livets gåva!

XoXo Deea <3

Kommentarer
Postat av: ÖJ

Knutby nästa?

2010-02-23 @ 21:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0