borta bra, men hemma bäst

Ja, hemlängtan sitter tyvärr i idag också. Jag längtar inte hem för att jag inte har det bra här, för jag har det jätte bra. Men hemma är alltid hemma! Jag saknar att bara vara hemma, vara på dom för det mesta värdelösa festerna som alltid slutar i kaos som man gör bort sig på och sen är det glömt efter en vecka. Jag saknar att Annica försöker få med mig ut i skogen eller till IKEA. Jag saknar att inte göra nått och att ha tråkigt, men det är ändå hemma! Jag saknar MATEN, dom sena bussarna, mina duntofflor och värmekudden, HUNDARNA, familjen, vännerna, hästarna, Svenska kriminalfilmer, ja ni har nog fattat poängen. Jag saknar allt!

Men samtidigt vill jag ju inte åke hem, har snart varit här i 2 månader och dom har bara sprungit förbi. Vad ska inte månaderna göra när våren och sommaren kommer då ...? Nej, jag ska inte ge upp, inte än! Men skulle det skita sig totalt, så har jag ändå gett det en chans. Men som sagt var, jag ska inte ge upp än, jag får inte ge upp än!

Saknar er och tänker på er massaor!

XoXo Deea <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej. Jag ska också åka som au-pair snart och blir lite nervös när jag läser hur många som byter familj. Är det väldigt vanligt? Vad var det som gjorde att du valde att byta familj? Barnen? Föräldrarna?

Tacksam för svar!

Mvh Anna

2010-01-27 @ 12:49:42
Postat av: dea

Heej. Ja, det är många som byter familj, tyvärr! Jag tror att folk som sitter hemma i Sverige bara vill iväg och inte tänker så mycket på familjen. Man måste verkligen vara petig! Tänk även på stället du ska till, det är viktigare än vad man tror! Tänk på när du pratar med familjen, om dom skrattar eller är jätte seriösa, om det blir tyst i luren eller om ni pratar hela tiden. Tänk på detaljerna. Oftast blir andra familjen bättre om du har gått in i en rematch, pga att du vet vad du letar efter som du saknade i din första. Men det händer även att folk får åka hem. För min del va det mycket som spelad in, barnens ålder, området, familjen i sig m.m. Så tänk mer än en gång när du ska välja familj. Lycka till :)

2010-01-27 @ 14:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0