God morgon Sverige!

Hemma har mamma redan varit uppe i några timmar, varit ute med Exie och druckigt sitt morgon kaffe. Om hon inte har jobbat natt så klart. Grabbarna öppnar macken om en timme, hockey killaran sitter säkert på en buss och laddar inför en match. Själv har jag nyss kommit hem för kvällen, har varit hos en tjej som bor i området och har haft spel kväll. Riktigt trevligt :) Men snart blir det sängen, för klockan är 01:50 här nu. Men först ska jag uppdatera er ;)

Nu är det bestämt, jag ska flytta till Chicago :) Eller ja, ca 30 min från Chicago. Där har jag hittat en familj som det klickade med på en gång, så det känns verkligen bra! En kille på 7 och en tjej på 8. Kan tyvärr inte säga så mycket mer. Och jag vet inte när jag åker än heller, blir någon gång nästa helg eller veckan där på. Frågan är bara hur jag ska få med mig alla grejer ?!?! Kommer nog få betala en hel del övervikt! haha.
Men det roligaste är, att när jag bestämde mig för att bli Au Pair, var det två ställen jag absolut inte ville till, NEW YORK och CHICAGO. Och nu sitter jag här, ca 50 min från NY och kommer flytta så jag bara har ca 30 min till Chicago. haha, lite komiskt är det. Men huvudsaken är att familjen känns bra, och det gör de verkligen.
Så vi hoppas på bättre lycka denna gång :)

Men nu ska jag sova, trevlig helg allihop! :)

xoxo Deea <3

Kommentarer
Postat av: Cherie.

Vilken organisation är det som hjälper dig med au pairandet? (: Och hur mycket har det kostat dig med resor och allt?

2010-01-10 @ 00:53:18
Postat av: Anna

Varför ville du inte till Chicago och NYC?? Finns det någon särskild anledning?

2010-01-13 @ 20:08:07
Postat av: Helene

HAHa vad lustigt.. Jag har funderat på vad som hände med din blogg för jag visste inte att du hade bytt! Och när du kommenterade på min blogg så tänkte jag: ahaaaaaa hon gjorde en ny!! :P

Vad spännande att byta familj! När flyttar du? och varför? Jag har varit i chicago för ett par år sen.. vill jättegärna tillbaka :) Var i chicago ska du bo?

2010-01-14 @ 19:19:34
URL: http://helene10.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0