Ja ni ...

Idag har det varit en händelserik dag. Det började redan inatt kan man säga, jag och mina sjuka drömar! Vilket gör att jag inte alls sover bra, som leder till att jag är mer död än levande på morgonen. Men jag tog mig upp, väckte tjejerna och gjorde allt var morgon rutinerna innebär. Fast idag var vi sena som aldrig förr, men vi hann med bussen med några minuter.

Sen när jag kom in, satte jag på datorn, satt här ett tag, tog en dusch och sen var det bara att ge sig ut. Jag började med att tanka (första gången jag gjorde det själv) vilket inte gick så bra. Den första pumpen jag kom till, förstog jag mig inte alls på och byte. Där vet jag inte vad jag gjorde, men lyckades iaf fylla bilen, satte mig bakom ratten och körde, men nått kändes inte bra....? (kommer till det snart)
Åkte till posten, där det första jag gör är att slår i huvudet i en grej som sticker ut från taket, AJ! Sen väl inne på posten, där jag ska köpa en kartong för att skicka lite grejer till min nya familj (då jag inte får plats med allt i resväskorna), men tror du inte dom var för små! Så klart, va annars. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka till Sturbucks för en varm choklad och sen vidare till dunk and dunat´s (rivaler med varandra) för att köpa en bagel, vilket fick bli min frulle. Sen vidare för att köpa en kalender och lite smink.

Väl hemma hittar jag en kartong och lyckades få ner min DVD spelare, ridkläderna, hjälmen, skor, platt och locktång, morronrocken, och lite annat smått och gott. Satte mig vid datorn för att kolla va mycket jag hade kvar på kortet, då upptäcker jag, JAG BETALDE ALDRIG FÖR BENSINEN! Shit, hur lyckas jag! Det va bara att slå in packetet, slänga in det i bilen och dra iväg igen. Åkte till macken och sa (fast på engelska då): Hej, jag var här och tankade förut, men jag tror jag glömde att betala?! Gubben som stog bakom disken hade varit så orolig för detta hela förmiddagen, för han var ny och detta hade aldrig hänt förut. Så han tackade så mycket för att jag hade kommit tillbaks för att betala, och tur var väl det, det är jätte höga böter för sånt här! Men jag kände mig så duktigt och snäll efteråt :)

Sen iväg till posten för att posta paketet, tror ni det fanns nån parkering i närheten av ingången då..? Så klart inte! Men jag lyckades hitta en lite längre bort, fick klämma in mig mellan postbilarna. Och paketet var ju inte det lättaste, men som tur var va det en snäll man som öppnade alla dörrar åt mig :) Väl inne, med andan i halsen: Hej jag vill skicka det här paketet! haha. Jag fattade inte hälften av vad gubben i kassan sa, men jag lyckades få iväg paketet och  hoppas på att jag får det nästa vecka iaf :) Billigt var det också, ca 20$ bara! :O

Sen hem och börja packa, så nu är det så gott som färdig packat, ska ta det sissta i morgon och då blir det även att göra lite fler ärenden (glömde väl så klart lite saker idag). Sen blir det att städa rummet, cheka av så man har med allt och har koll på allt. Ska ju flyga ensam nu + byta flyg. Så nu har man bara sig själv att lita på. Men det ska nog gå bra :)
Nu ska jag snart hoppa i säng, hoppas på en natt med sömn!

xoxo Deea <3

Kommentarer
Postat av: Denise

snacka om händelserik dag andrea, duktigt av dig att tanka själv och även åka tillbaka för betalning. sötnos! haha. åh, jag kommer sakna att ha dig såpass nära som du är nu. känner mig dum som inte hann träffa dig innan du åker, men du kommer få det jättbra, och vi ska fortfarande hålla kontakten och jag kommer och hälsar på dig!

jag är glad att jag har lärt känna dig Andrea! Puss&Kram <3

2010-01-20 @ 02:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0