Kinesiska

Ja, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Kan ju börja med att säga att hemlängtan finns fortfarande kvar, men är inte lika stark som den har varit under restan av veckan,det är skönt! Så USA får nog stå ut med mig ett tag till ;) haha.

Sen har jag upplevt nått som jag aldrig har gjort förut och förmodligen inte kommer göra igen. Jag var med en annan au pair till hennes kyrka, för dom skulle spela lite basket, badminton och lite sånt, så jag tänkte att det skulle vara kul att träffa lite nytt folk. När vi kliver in i hallen så är alla kineser/japaner, dom satt i en ring och i mitten stog pastorn och prata en massa PÅ KINESISKA! Jag trodde jag skulle bryta ihop! HAHA.. Så det kom en tjej och satte sig brevid mig för att översätta, sen lekte vi en lek, så dom va tvugna att lära mig ett par kinesiska ord (fråga mig inte vad det var) och när jag klarade det blev dom jätte glada, skrek och skrattade. Jag såg säkert ut om en tomat i ansiktet ;P Sen när dom väl skulle börja spela, så va det inte så seriöst och jag kände att detta kanske inte var nått för mig, jag förstog ju inte värst mycket vad dom pratade om ;) Men nu har man gjort det också, sen har jag prövat en kinesisk efterätt, det såg ut som samarin fast med ägg i, var ingen höjdare kan jag lova!

När jag kom hem åt jag middag med familjen, dom lagar så himla god mat här :)
Sen åkte jag till en annan Svensk Au Pair som bor en bit härifrån fast det tar inte så långt tid att åka, om man kör den RÄTTA VÄGEN! Jag förstår inte hur jag lyckas, jag har en GPS men ändå kör jag fel...! Det är ju pinsamt. Idag har jag kört fel väg minst 6 gånger med GPS! haha, men jag får väl bju på den antar jag ;)
Men sen är det inte det lättaste att köra bil här heller direkt, det är ju inte så att dom har 2 filiga vägar, här är det minst 3, ofta 4 och ibland 5 filar och då är det inte så lätt att veta vart man ska, även om man har en GPS. Så jag få skylla på det ;D

Nu ska jag snart försöka sova, är helt slut efter veckan som har varit.
Men först ska jag ge er lite bilder, äntligen! Det är på mitt rum/min våning. Så ni får se hur jag bor :)
























XoXo Deea <3


Kommentarer
Postat av: Åsa Larsson

Hej där!



Vad fint du har det i ditt rum lya äller vad man kallar det.

Bra att du trivs.

Tycker du är tuff som vågar köra där nere, du hittar väl till ställena tillslut utan gps`en kanske:-).



Tänker på dig ofta, ska försöka skriva lite oftare på din blogg.



Här hemma är det svin kallt -18,5 grader, men det vet du väl redan.

Längtar till värmen nu.

Vi åker till Thailand snart, om inget händer ska bli jätte skönt.

Vad har ni för temperatur där du är?



Ska snart gå ut i kylan med hundarna.

Nova hon få ha dress när det är så här kallt, men inte Tanja hon verkar inte bry sig.



Ha det bäst Andrea.

Många kramar till dig från mig Åsa Larsson.

2010-01-31 @ 19:48:21
Postat av: madelene

jäklar va mysigt :) hoppas det går bra o att allt löser sig så du orkar stanna! :) för det verkar ju asbra!

2010-02-02 @ 10:25:07
URL: http://sakerjagvet.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hej andrea!! Asså gud vad jag blir avundsjuk på dej ska du veta!! Du bor ju helt otroligt snyggt vad jag kan se på bilderna, och fanmiljen verkar ju vara toppen bra :)

Jag tror jag får ta tag i detta jag med nu på riktigt! blir ju så sjukt avvis på dej! hoppas du kommer stanna kvar för det du upplever nu tror jag det är riktigt många som vill också. Så snälla Dea stå ut för det kommer vara en upplevelse för livet gumman!!

Saknar dej, pusspuss

2010-02-08 @ 12:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0